The House Logo

Argenta doet een NMBS-je.

Door: HD / TH - 07-04-2018

Wie regelmatig beroep doet op de diensten van het overheidsbedrijf NMBS weet dat zij of hij wordt teleurgesteld. De geleverde diensten zijn en blijven al lang ondermaats en zijn een bron van frustratie voor veel pendelaars. 

Wel, Argenta doet sedert een week een NMBS-je. De vijfde grootste bank van het land stelt haar klanten teleur. Sedert 1 week zijn homebanking en andere diensten onbeschikbaar wegens een ICT probleem. Geld afhalingen en betalen met de bankkaart lukken nog wel, voor de rest is het behelpen met het lokale Argenta-kantoor.

In de praktijk zijn maar liefst 1,4 miljoen klanten het bestuur over hun geld, aandelen, beleggingsfondsen enz... gewoon kwijt. Zo ziet u maar hoe kwetsbaar ons banksysteem is. Nog niet zo erg lang geleden zijn Fortis en Dexia ten onder gegaan. Optima Bank is failliet. Crelan is het slachtoffer geweest van cybercriminaliteit en nu Argenta die zichzelf in de voet schiet. Nergens valt er een geruststellend woord van de Nationale bank van België. Waarom zouden ze ook...

Deze situatie is een ramp voor Argenta en zal haar én klanten én omzet kosten. U wenst geen klant te zijn bij een bank die gedurende een week ( als is het overmacht )de toegang tot uw tegoeden ontzegt. En wie kan de klant waarborgen dat de saldi correct zullen aangepast worden ? Deze situatie drukt ons met de neus op de feiten. Vanaf de storting bij de bank, is de bank baas over uw geld, punt ! In Griekenland en Cyprus kunnen ze hierover een mondje meepraten.

Indien de ICT problemen meerdere weken hadden aangesleept was een bankrun zeker niet uitgesloten.

Zo ziet u maar, u blijft maar beter weg van een bank.

Koop gewoon goud en zilver, stop het allemaal in een kluis en klaar is Kees.

 

 

 

Copyright © 2024 - The House NV | Niets op deze site is individueel beleggingsadvies
0